berichtje van luck - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu berichtje van luck - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu

berichtje van luck

Door: luck hermsen

Blijf op de hoogte en volg

25 Augustus 2009 | Oostenrijk, Bad Hofgastein

Hallo allemaal

Ik heb het hier inmiddels erg naar mijn zin.
Ik ben nu gewend aan het leven hier, ondanks dat het in het begin even moeilijk leek te zijn.
In het begin was het vooral met de taal erg lastig, maar gelukkig waren er een paar kinderen die me daarmee hielpen.
Na een half jaartje ging het al veel beter, en nu maak ik me over de taal eigenlijk helemaal geen zorgen meer.

Ik heb nu 3jaar op de hauptschule verbracht en heb het daar ondanks alles naar mijn zin gehad.

Nu is het tijd voor de volgende school, het HAK een handelsakademie.
Ik heb er zin in maar het is natuurlijk wel even erg eng, weer een nieuwe school met nieuwe kinderen en nieuwe leraren, en dan is die school ook nog redelijk ver weg (1uur met de bus)

Ik wou eerst naar een militaire school, maar omdat ik nog steeds Nederlandse staatsburger ben werd daar erg moeilijk over gedaan.
Ik wacht nu al 1jaar op een antwoord en als ik pech heb duurt het nog wel even.
Maar ik weet niet of ik daar nu wel naartoe wil, het is wel iets dat me erg gaaf lijkt maar dan ben ik alleen in het weekend thuis. Dan moet ik zondag avond met de trein naar Wenen en dan vrijdag middags weer terug, dan ben ik dus allen zaterdag en de halve zondag thuis, dus ik weet het nog niet.

Het verhuizen in het begin was wel even raar, het leek me altijd al gek om naar een ander huis te verhuizen maar naar een ander land?

Gelukkig is het allemaal goed gekomen.
Het is wel erg jammer dat ik mijn familie nu maar weinig zie, maar aan de andere kant geniet ik er nu wel veel meer van als ze er zijn.

Voor de rest is alles goed met me :)

Groetjes luck


  • 25 Augustus 2009 - 20:23

    Tim:

    Hoi Luck,

    Goed te lezen dat alles ok gaat. Die nieuwe school, kids en leraren wennen ook zo. Bovendien hetzelfde geldt ook voor hen, toch?

    Succes daar! Groeten.

  • 26 Augustus 2009 - 08:20

    Else Van Der Sloot:

    Hoi Luck,
    fijn dat alles op zijn pootjes is terecht gekomen! doordat je als Nederlander in Oostenrijk woont, en veel met buitenlanders te maken hebt/krijgt, wordt je wel heel veezijdig in je ervaringen als wereldburger. Een positief ding in deze zich zo snel ontwikkelende wereld. Succes met de volgende opleiding, en doe mijn hartelijke groeten ook aan de rest van de familie!
    groetjes, Else.

  • 26 Augustus 2009 - 10:41

    Saskia Dijkxhoorn:

    Hoi Luck,

    Leuk stukje over je belevenissen in Oostenrijk.
    Ik kan me voorstellen dat het lastig is om in een ander land te gaan wonen, en zeker als je je vriendenen en familie achter moet laten. Wij hebben Oostenrijk wel ontdekt als prachtig vakantieland met aardige inwoners en een mooie omgeving om te wonen.
    Ik wens je veel succes op je nieuwe school en hoop dat je veel vrienden maakt.
    Wij komen zeker nog een keer bij jullie terug.
    Groetjes aan je ouders en aan je Jesse.

    Hans,Saskia,Rens en Sophie Dijkxhoorn


  • 26 Augustus 2009 - 19:22

    Oma Truus:

    leuk dat stukje Luck,fijn dat je nu je draai gevonden hebt, en op de nieuwe school zal het wel even wennen zijn maar ook dat zal goed komen. wij opa en ik genieten des temeer als we bij jullie zijn. we zien uit naar jullie heel veel groetjes aan je vader en moeder en je zus Jesse dag lieverd oma Truus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Bad Hofgastein

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 September 2017

Het kriebelt al weer

14 Januari 2014

Een knoop doorgehakt

18 Oktober 2011

Balans na 5 jaar Oostenrijk

07 Februari 2010

ANGERHOF OP WERELDOMROEP

25 Augustus 2009

berichtje van luck

Deze foto is gemaakt zo'n 6 maanden nadat we verhuisd zijn naar Oostenrijk.

Actief sinds 22 Sept. 2006
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 82028

Voorgaande reizen:

07 September 2006 - 07 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: