3de verslag - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu 3de verslag - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu

3de verslag

Door: marcel, cora, luck en jesse hermsen

Blijf op de hoogte en volg

08 Oktober 2006 | Oostenrijk, Bad Hofgastein

Hallo allemaal,

Even weer een update.
Het was weer een drukke tijd de afgelopen week. Maandag 2 oktober ben ik in alle vroegte alleen naar Nederland gereden om de lease-auto terug te brengen. Ik ben om 6.00 uur in Bad Hofgastein weggereden zodat ik niet te laat in Groesbeek zou zijn. Ik had ook wel wat later kunnen vertrekken maar ik wilde nog naar de avondwake van de schoonvader van mijn zwager.
Ik heb goed door kunnen rijden en was om 16.00 uur in Groesbeek waardoor ik nog mooi een aantal zaken kon regelen. Daarna naar mijn ouders gereden die uiteraard maar wat blij waren dat ik er weer was. Ik ben tot donderdagochtend in Groesbeek gebleven en werd goed verzorgt door mijn ouders, wat goed uitkwam want ik had een behoorlijke lijst af te werken en kwam tijd te kort.
Ik had amper tijd om tussen de bedrijven door wat familie leden te bezoeken, waar ik wel van baalde, want ik had graag nog meer familie, vrienden en oude buren bezocht.
Sorry, mensen hopelijk lukt het de volgende keer.
Donderdag ochtend om 5.15 uur door geweldige mensen naar Dusseldorf gebracht om daar op de trein te stappen naar Bad Hofgastein. Ik had weken geleden via Internet bij de QBB (de NS van Oostenrijk) een treinkaartje besteld voor slechts € 34,- maar het zat niet mee, het kaartje zat niet bij de post. Na wat heen en weer bellen bleek dat het kaartje verkeer was geadresseerd en kon ik via de DB (Duitse NS)een kaartje reserveren, kosten € 116,-. Het verschil wordt door de QBB terug betaald.
De reis met de trein is me zeer goed bevallen, prima trein en zeer goede stoelen. Met wat boeken en eten en drinken ( er was ook een restaurantgedeelte) was het geen probleem om de 10 uur durende reis uit te zitten. Om 17.00 uur stond ik op het station in Bad Hofgastein waar Cora en de kinderen mij kwamen ophalen. Het leek alsof ik een eeuwigheid was weggeweest want thuis had Jesse alles versierd.

Bij Cora, Luck en Jesse was alles prima gegaan. Luck en Jesse gaan inmiddels zelf met de bus naar school en weer terug naar huis. Ook krijgen ze nu wat extra bijles voor de Duitse taal. Huiswerk maken gaat steeds beter en Luck heeft al laten zien dat hij goed kan rekenen, want bij een test was hij de beste van de klas, we zijn dan ook bere trots.

We beginnen ons al aardig thuis te voelen hier. Naast alle bezigheden met betrekking tot het zoeken van een geschikt pand, zijn we druk doende met het verbeteren van onze huidige woning, de stacaravan. De bedoeling is om aankomende week een stuk aan te bouwen zodat de kinderen een eigen slaapkamer hebben en er extra ruimte is voor de wasmachine en de droger. We hebben dan ook een kleine hal zodat je straks als alles hier wit is, niet meteen alle sneeuw in de woonkamer loopt. Ook gaan we de verwarming verbeteren, de elektrische kachel wordt vervangen door centrale verwarming of door een grote gaskachel zodat de caravan beter warm te stoken is.

Tja, we moeten we een beetje opschieten want de toppen van de bergen zijn al wit en de sneeuwgrens (nu op ca. 1600m en wij zitten op 850m) begint de dalen.

Wat betreft de jacht op een pand, zitten we niet stil. We hebben inmiddels een bod gedaan op een pand in Bad Hofgastein, 2 á 3 min. lopen van het centrum en heel dicht bij de school. Het pand is nog steeds in bedrijf en kan zo verder gerund worden. De huidige eigenares is 76 en alleenstaand en kan de drukte niet meer aan. Als ons bod geaccepteerd wordt kunnen we er nog voor deze winter in. Het pand moet binnen we gerenoveerd worden maar dat moeten veel panden als het verkocht wordt. Omdat het via het gerecht verkocht wordt (erfenis zaak) en er meer mensen een bod mogen uitbrengen, kan het nog wel een maand duren voordat we te horen krijgen of ons bod het hoogste is of niet. We mogen daarna nog 1x een bod doen en daarna krijgt uiteraard de hoogste bieder het pand. Wachten dus.
Verder hebben we nog een paar heel mooie stukken bouwgrond gevonden(4 st.) We hebben namelijk ook interesse in nieuwbouw. Als ons bod op het pand in Bad Hofgastein te laag is, is er een grote kans dat we voor een stuk bouwgrond gaan. De m2 prijzen zijn hier niet mis, maar als je goed zoekt zijn er interessante stukken bij. We hebben nu stukken bouwgrond op het oog van ca. 800m2 voor € 140.000,-.
Morgen gaan we naar deze stukken grond informeren en bekijken wat er precies gebouwd mag worden.

Nou dat was het weer even voor nu.
O ja, we hebben voor ons vertrek uit Nederland onze motor verkocht omdat het te duur was om deze in te voeren. Daar baalde we stevig van en daarom hadden we afgesproken om in Oostenrijk z.s.m. een weer een motor te kopen. Nou hebben we laatst heel toevallig iemand leren kennen die een hele mooie honda american edition 750cc heeft. Toen hij in de gaten kreeg dat wij motor liefhebbers zijn, nodigde hij ons uit om een ritje te maken. Nou dat werden een aantal ritjes en inmiddels hebben we hem gevraagd de motor aan ons te verkopen. Het antwoord duurde even, maar uiteindelijk heeft hij toegestemd en als alles mee zit hebben we morgen weer een motor. Voor die gene die nog nooit op een motor in de bergen hebben gereden, dat is gewoon weg geweldig.

Ok, nu stop ik echt want het verslag is al weer veel te lang geworden.

Het gaat jullie allemaal goed, heel veel groeten en hopelijk horen we weer snel van elkaar.

Groeten,

Marcel, Cora, Luck en Jesse.

  • 08 Oktober 2006 - 20:41

    David En Marielle:

    Fijn te horen dat het goed gaat! Hopelijk hebben jullie het hoogste bod uitgebracht...dan wordt het meteen aanpoten! Veel succes met alles en heel veel groeten uit Wijchen!

  • 08 Oktober 2006 - 21:27

    Tim,Jannemiek & Kids:

    Erg leuk om jullie zo te volgen! Heel veel geluk en geniet er van! Hebben jullie nog wat meer foto's?

    Groetjes.

    Ps: al een 180 gegooid?

  • 09 Oktober 2006 - 05:56

    Joop:

    Ha Marcel en family,

    Goed te horen dat jullie je draai al beginnen te vinden. Genoeg te doen dus daar! Gelukkig maar.

    Veel succes met jullie Quest voor een pand, en tot het volgende verslag!

    Gr Joop

  • 09 Oktober 2006 - 07:00

    Patrick:

    Spannende tijden hoor. Ik hoop voor jullie dat het lukt met het pand. Het klinkt toch wel goed in de oren hoor, dat de sneeuwgrens al aan het dalen is.

  • 09 Oktober 2006 - 07:20

    Charles Euwes:

    Leuk om jullie zo te volgen, heel veel succes de komende tijd met al jullie beslissingen.
    groeten.

    Charles

  • 09 Oktober 2006 - 09:24

    J.linders:

    Marcel, leuk geschreven en klinkt goed, wij zijn jaloers op jouw,maar hebben geen kloten om je na te doen vr. gr. jan

  • 09 Oktober 2006 - 10:36

    Jan En Nicole:

    Goed te horen dat jullie het zo fijn hebben in Oostenrijk. Wel jammer Marcel dat je geen tijd had om langs te komen toen je in Nederland was. Volgende keer beter!
    Groetjes van ons

  • 09 Oktober 2006 - 11:19

    Fons Vd Brande:

    In tignale lopen de sollicitaties begrijp ik van Martijn. Zijn er geweest en was voortreffelijk weer.
    Wij hopen echt dat het jullie lukt, pioniers!!!

  • 09 Oktober 2006 - 17:59

    Cecile:

    Hoi Marcel en Cora
    Ik lees jullie verslagen met veel plezier en bewondering! Veel succes met een woning en ook groetjes van Joop en Trudie! groetjes van(Marie) Cecile

  • 09 Oktober 2006 - 20:02

    Leo Klaassen:

    Leuk om te horen dat alles goed gaat en vooral met de kinderen want dat is misschien nog wel belangrijker dan het bod op het pand.Ene aagte grusbekse blieft durgon.

    Leo en Tonny

  • 10 Oktober 2006 - 07:02

    Henny,Bianca &kids:

    Leuk om jullie verslag telezen. Fijn dat jullie al een beetje gewend zijn. Succes met jullie bod. Groetjes

  • 10 Oktober 2006 - 11:29

    Sanneke:

    Hoi marcel!

    Je krijgt er bijna zin in om zelf ook de biezen te pakken als je dit leest! Goed te horen dat jullie het naar het zin hebben! Ik zal voor jullie duimen wat betreft het bod op het huis van de 76 jarige oma!

    Succes!
    Sanneke

  • 11 Oktober 2006 - 06:48

    Eliane:

    Hoi allen,

    wat een energie hebben jullie zeg! Terwijl je op zoek bent naar een huis, ook nog effe de stacaravan verbouwen en dan de kids ook nog zo snel gewend op school! Wauw!

    Gweniet van de ritjes op de motor, dat moet kicken zijn daar in de bergen.
    Groetjes Eliane

  • 11 Oktober 2006 - 08:09

    Ramón En Fam.:

    Leuk verslagje. Het was ook leuk om je weer even 'persoonlijk' te zien. Hopelijk wordt jullie bod goedgekeurd, want als de sneeuwgrens daalt, wordt een bezoekje aan Oostenrijk steeds interessanter!!!!!! Liefs van ons allemaal

  • 13 Oktober 2006 - 09:12

    Hans Visser:

    Blij voor jullie dat het de goede kant op gaat. De reservering staat nog steeds wat mij betreft.
    Kijk uit met motor rijden!
    Niet uitglijden Marcel want de sloten zijn daar een stuk dieper.

    Servus

  • 13 Oktober 2006 - 21:09

    Hildegard Hermsen:

    Hoi Cora en Marcel,Geweldig om dit zo te volgen.
    Cora ik heb nu een baan in de catering, en tegen kost en inwoning zou ik het geweldig vinden om jullie in de grote vakantie helpen in de vakantie als dat nodig. Cora jij begrijpt misschien wel dat ik het helemaal geweldig vindt.

    He Luuk hoe ishet met jouw??
    Nou Max vind het allemaal niet zo leuk in de klas. Juffrouw Jorien kon de klas niet meer aan, en nu heeft Max een inval meester, maar het loopt allemaal niet zo goed. Vind het wel fijn om te horen dat het met jou goed gaat. Nou dan wordt ons volgende gesprek in het duits, veel succes op school en vele groetjes van Max. ps. Raley is nu ook van school af, hij is naar een school in Nijmegen gegaan.
    We zullen je op de hoogte houden van alle roddels.
    (grapje) Heel veel succes,

    Hildegard

  • 15 Oktober 2006 - 18:45

    Sandra Hermsen:

    Mooie foto's hoor.
    Leuk om jullie verhalen te lezen....
    Veel plezier en we blijven jullie volgen!

  • 17 Oktober 2006 - 06:48

    Patrick:

    Wat een uitzichten, mooi hoor!!. Aanbouw van de caravan ziet er ook goed uit hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Bad Hofgastein

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 September 2017

Het kriebelt al weer

14 Januari 2014

Een knoop doorgehakt

18 Oktober 2011

Balans na 5 jaar Oostenrijk

07 Februari 2010

ANGERHOF OP WERELDOMROEP

25 Augustus 2009

berichtje van luck

Deze foto is gemaakt zo'n 6 maanden nadat we verhuisd zijn naar Oostenrijk.

Actief sinds 22 Sept. 2006
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 82098

Voorgaande reizen:

07 September 2006 - 07 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: