Een knoop doorgehakt - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu Een knoop doorgehakt - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu

Een knoop doorgehakt

14 Januari 2014 | Oostenrijk, Bad Hofgastein

Zeven jaar geleden verhuisde wij van Nederland naar Oostenrijk en begonnen wij aan een uitdaging.
We ruilde ons vertrouwde, zekere bestaan in voor een bestaan waarvan we niet zeker wisten wat het ons zou brengen.
Inmiddels zijn we vele jaren van verbouwen verder, een zak met geld armer, een brok met energie minder, maar wel voldaan.
Want wat hebben we veel gepresteerd, en wat mogen we daar trots op zijn.
Nooit gedacht dat we echt zo lang zouden verbouwen, en zeker niet gedacht dat we nog steeds elke cent terug stoppen in het landhuis.
Mooi was geweest als we nu wat ruimer in ons financiële jasje hadden gezeten, maat dat is nog niet zo.
Eigen schuld, ik riep zelf dat we er niet rijk van hoefde te worden. Had ik misschien toch moeten roepen:) Rijkdom zit in andere zaken, natuurlijk. Dat zeggen vele... maar het klopt wel.
Onze rijkdom zit hem erin, dat we nu, na 7 jaar haar werken, de vrijheid hebben om te zeggen dat we er mee stoppen. Stoppen met verbouwen.
Maar we hadden het aan onszelf te danken. Want steeds waren er weer wensen die we realiseren wilden. Steeds kon het beter, mooier of anders. En nu is het Schluss.

We verkopen het boeltje niet, maar gaan nu meer aan onszelf denken. We hebben besloten dat dit jaar de laatste verbouwing gedaan wordt, en dan is het afgelopen.
Geen verbouwen meer, het is goed zoals het nu is.
Dat betekend niet dat het niet af is, in tegendeel wij en onze gasten zijn heel tevreden met het resultaat. Als het daadwerkelijk zo is dat er na 7 magere jaren, er 7 vette jaren komen, mogen we niet klagen.
Trouwens anders ook niet....
Het aankomende jaar zal ook Jesse onze dochter het huis uit gaan. Dat betekend geen schooltijden waar we rekening mee moeten houden. In zekere zin ook meer vrijheid om te gaan en staan waar we willen. In de seizoenen werken we en in de tussen seizoenen gaan we meer genieten i.p.v. verbouwen. Waarachtig weer een nieuw begin.

• 14 Januari 2014 - 23:12

Fam. Eurlings:

Marcel en Cora, groot gelijk om nu de tijd te pakken om te genieten. Jullie hebben een juweeltje in Oostenrijk opgebouwd, waar wij al enkele keren van hebben genoten.
    Gr. Roger & Pascalle.

• 14 Januari 2014 - 23:18

Ellen Van Dijk:

Groot gelijk, nu proberen meer te genieten en meer tijd voor jullie zelf uittrekken. Het leven gaat al zo hard

• 14 Januari 2014 - 23:42

Wilma Zegers:

Cora en Marcel,groot gelijk en het is jullie van harte gegund.
    heel veel groetjes

• 14 Januari 2014 - 23:52

Luck Hermsen:

Groot gelijk pap en mam! Jullie hebben het meer dan verdient!

• 15 Januari 2014 - 00:23

Walter:

Grooooooooooot gelijk!
    Ik snap het helemaal!
    Leef NU, dat nemen ze jullie nooit meer af!
    En wat morgen komt? Dat zie je morgen dan wel weer!
    De Romeinen schreven al ïn de 4e eeuw:
    "Speel, drink, geniet, lach. Dit is het leven".
    En zo is het maar net!

• 15 Januari 2014 - 07:38

Fam Pijnenburg:

Groot gelijk!! Het is al weer een paar jaar geleden dat wij bij jullie waren. Maar onze oudste zoon Mika heeft het nog steeds over Cora en Marcel...... Genieten van jullie mooie stukje Oostenrijk.

• 15 Januari 2014 - 07:50

Karel:

Goedemorgen Marcel en Cora,

Geweldig om te lezen dat jullie kiezen voor het leven! Geniet van jullie rust en elkaar.

hartelijke groet, Karel

• 15 Januari 2014 - 07:56

Cindy Hopmans:

Geniet er maar lekker van...

• 15 Januari 2014 - 07:57

Annie En Ton Van Bergen:

Hallo Marcel en Cora, inderdaad genieten van het leven het gaat zo snel. Dat zie je wel aan je kinderen hoe snel zij groot zijn en dan gaan zij ook hun eigen gang. Jullie hebben een prachtige huis en een mooi stuk grond. Voordat je het weet ben je oud. Kijk om je heen, genieten en doe vele leuke dingen samen.

• 15 Januari 2014 - 09:20

Geert, Geke, Pier En Rinskje Braaksma:

Geniet ervan zoals wij een paar zomers bij jullie mochten genieten. Jullie hebben het verdient.

• 15 Januari 2014 - 09:28

Paul Kuperus:

Hoi familie Hermsen,

Helemaal gelijk, het kan niet zo zijn dat onze lieve heer ons op deze aardkloot heeft gezet om alleen maar te werken en al helemaal niet om dat dan ook nog eens te doen tegen minimale levensvreugde. Dus een heel verstandig besluit hoor om nu eerst eens aan jullie zelf te denken en de batterij eens flink op te laden! Neem een druppellader want dat duurt heerlijk lang en er komt steeds meer energie bij, geniet van je goede voornemens maar breng ze wel ten uitvoer.

Groetjes Paul en Joke

• 15 Januari 2014 - 09:43

John Jacobs:

Leuk om weer iets van jullie te lezen, goed is het om van je voltooide werk te genieten.
    En dat kunnen jullie dubbel doen, je geniet van het werk dat klaar is, en je kunt genieten van de gasten die daar dan gebruik van maken.

Laat het je goed gaan!

Groeten Gemma en John

• 15 Januari 2014 - 10:00

Ton Van Bergen:

Hallo Marcel en Cora,
    We zijn blij weer iets van jullie te horen, en dat jullie nu meer tijd voor jezelf wilt hebben kunnen wij ons wel indenken want telkens weer aan een nieuwe klus beginnen gaat je ook niet in de kouwe kleren zitten.
    Tenslotte wordt je er niet jonger op en gaat alles zwaarder wegen, ook nu je kinderen het huis uit gaan of al zijn. De keren dat wij bij jullie zijn geweest hebben we een fijne vakantie gehad, ook toen hebben Annie en ik al vaak gezegd van hoe lang zouden jullie nog door gaan met de verbouwingen.
    Nu zijn we blij om te horen dat je meer vrije tijd voor jullie zelf willen hebben en gelijk heb je want dan kun je ook weer wat vaker naar Groesbeek komen tenslotte zit Luc ook in Groesbeek en kun je ook bij ons op de koffie komen.

Groetjes Annie en Ton.

• 15 Januari 2014 - 12:54

Gert-jan:

een heel verstandig besluit...

• 15 Januari 2014 - 14:06

Wim En Rita Jansen:

Hallo Cora en Marcel,
    Alweer een paar jaar geleden dat we bij jullie waren, maar nog steeds mooie herinneringen aan die vacanties. Geniet van jullie plek daar en neem wat vaker tijd voor jezelf. Een prima voornemen want de tijd gaat snel.
    Groeten Wim en Rita

• 15 Januari 2014 - 14:22

Ria Schoonenberg:

Mooie toekomstplannen. Hoop dat je er echt heeeeeeeeeeel lang van kunt genieten. Groetjes uit Beuningen.

• 15 Januari 2014 - 16:25

Toon En Riet Reijnen:

Wij vinden dat jullie het goed gedaan besteed je vrije tijd aan leuke dingen.

• 15 Januari 2014 - 17:18

Wim Moll:

Dag Marcel en Cora,

Via een omweg weer een levensteken uit Oostenrijk. Fijn dat het goed net jullie gaat.
    Kinderen die alweer uitvliegen... Waar blijft de tijd?

Groeten,

Meester Wim van De Sieppe

• 19 Januari 2014 - 20:00

Henny Van As:

Leuk om dit te lezen .Maar ga nu maar lekker genieten van de mooie dingen die jullie opgebouwd hebben.

• 20 Januari 2014 - 10:43

Lily & Ad:

Een hele tijd is voorbij en jullie hebben er iets heel moois van gemaakt.
    Nu zijn de jaren van genieten aangebroken.
    We hopen dat jullie gasten evenveel van de unieke plek genieten als jullie zelf.

Heel veel plezier met de "nieuwe"status.

Groetjes,

Lily & Ad

• 24 Januari 2014 - 18:05

Wilma En Bert:

Hoi Cora en Marcel,

groot gelijk dat jullie meer gaan genieten !

• 28 Januari 2014 - 10:48

Inge:

Lieve Cora en Marcel,

Jullie hebben van het Landhuis een waanzinnig mooie plek gecreëerd. Waar iedereen altijd met een warm hart wordt ontvangen. Gefeliciteerd met jullie beslissing en ik duim voor 7 vette jaren.
    Ik was alweer heel lang niet in Gastein, maar ik kom echt weer een kopje koffie doen.

Heel veel liefs, Inge