2e verslag, 27 sept. 2006 - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu 2e verslag, 27 sept. 2006 - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu

2e verslag, 27 sept. 2006

Door: marcel, cora, luck en jesse hermsen

27 September 2006 | Oostenrijk, Bad Hofgastein

Hallo Allemaal,

Er is weer een weekje voorbij.
Ook deze week is weer voorbij gevlogen.
Sind het laatste bericht zijn er toch wel weer wat ontwikkelingen geweest.

Zo hebben we vrijdag 22 september samen met een bouwkundige een pand uit ca. 1947 bekeken.
Dit pand stond nog niet te koop omdat de eigenaar het pand in eerste instantie zelf wilde opknappen.
Maar vanwegen zijn leefttijd, 65 jaar, en de drukte rondom zijn transportbedrijf zag hij het opknappen
niet meer zo zitten en vandaar dat het via via ons ter oren kwam dat het te koop was.

Het pand heeft een echte Oostenrijkse uitstraling en een geweldig uitzicht over het dal.
Toen we het gebouw de eerste keer zelf gingen bekijken dachten we dat dit wel een goede mogelijkheid was om
ons droomhuis te realiseren. We zagen wel dat het pand veel geleden had en dat het volledig gestript moest worden.
Maar de koopprijs viel reuze mee, € 150.000,- en er konden 8 tot 9 appartementen in gerealiseerd worden.
Omdat het pand wel de nodige scheuren en schades vertoonde hebben wij een bouwkundige ingeschakeld
die samen met ons het pand heeft geinspecteerd. Het bleek al snel dat de scheuren en andere schades
van ernstige aard waren.
De bouwkundige was van mening dat het niet in te schatten was welke onkosten dit huis met zich mee zou brengen bij een renovatie.
Voor ons een te groot risico dus.
We hebben er vanaf gezien.

Misschien dat sommige nog weten dat we deze zomer een bod hadden gedaan op een pand waar we helemaal weg van waren.
De vraagprijs kwam echter niet in de buurt van ons bod.
Inmiddels hebben we alles nog weer eens op een rijtje gezet en de eigenaar een hoger bod gedaan.
Deze week zou hij laten weten of er muziek in zit.
Stiekem denken we dat het wel niets zal worden.
Maar niet geschoten is altijd mis.
En mocht het dan toch niets worden hebben we echt alles eraan gedaan wat voor ons verantwoord was.
Dan is het einde verhaal, en gaan we weer verder met onze zoektocht.

We maken ook nog wel eens lachwekkende dingen mee.
Zo stonden we van de week bij een tankstation en tankten we benzine i.p.v. diesel.
Knap stom dus, maar Marcel kwam er snel achter.
Hoewel er maar 15 liter in de tank zat, moest deze wel leeg gepompt worden.
Een toevallige klant deed een telefoontje en binnen het uur was het geregeld.
De mensen zijn enorm hulpvaardig.
Van een rekening wilde ze niets weten!!
Dat is voor ons wel even wennen.
Wij denken altijd dat alles geld moet kosten.
Fijn dat het zo ook kan.

Voor nu weer even genoeg bijgepraat,
we houden jullie op de hoogte als er bijzonderheden zijn.

Groeten uit Oostenrijk.

Marcel, Cora, Luck en Jesse

• 27 September 2006 - 10:34

Fons Van Den Brande:

Lieve familie,

leuk om iedere keer wat van jullie te horen.
    Ik hoop echt dat het jullie gaat lukken. Knap hoor- dat pionieren.

Morgen vertrekken wij naar Tignale voor het truffelfeest.

Nou, tot de volgende keer/mail,

Groetjes van de vd Brandjes

• 27 September 2006 - 19:23

Jan En Nicole Wijers:

Hallo (oud)buurtjes,
    fijn te horen dat het goed gaat met jullie. Hier is ook alles goed. we zijn druk met de voorbereidingen voor de verjaardag van jan aankomende zaterdag. 40 jaar alweer (auw). Ellen en Pieter gaan zaterdag ook verhuizen dus dan is het huis weer bewoond. Groetjes en een dikke kus van ons.

• 27 September 2006 - 20:22

Jos En Annemiek:

Hallo allemaal,
    Leuk om jullie site te lezen en dat het goed met jullie gaat.Na de site van Rob en Roos (vriendin van Rob die in Spanje zit)nu ook jullie site toegevoegd aan onze favorieten.
    Dus we blijven alle avonturen volgen, van Panama naar Spanje en daarna naar Oostenrijk.
    Hopelijk vinden jullie gauw iets naar jullie zin wat betreft een appartementen complex.Veel succes hiermee,
    Groetjesvan de familie van Grinsven

• 28 September 2006 - 06:44

Charles Euwes:

Hoi Marcel en familie,

Leuk dat je me ook op je lijstje had staan. Vind het erg leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Zeker het hele aankoop proces van jullie toekomstig appartement.
    Als ik je nog moet ondersteunen met wat onderhandelingstechnieken dan hoor ik het wel hahaha.
    Heel veel succes met zoektocht naar een mooi en geschikte appartementenpand.
    groeten,

Charles

• 28 September 2006 - 08:47

Sandra Hermsen:

Hallo Allemaal,

Leuk hoor om regelmatig al jullie verhalen te lezen...
    Veel succes met alles en vooral blijven schrijven!

Liefs, Mario, Sandra, Mirto en Nyah xxxx

• 28 September 2006 - 14:06

Rini Cocu:

Prachtig om weer goede mensen tegen te komen in noodgevallen. Jammer dat het huis nog niet gelukt is. Ik zal voor jullie duimen dat het bod geaccepteerd wordt. Succes natuurlijk toegewenst. Rini

• 07 Oktober 2006 - 15:46

Heike,nico En Meiden:

hallo allemaal
    fijn om te horen dat alles goed gaat,ook zijn er dingen die moeten wennen.wij zijn ervan overtuigt dat dit VOOR JULLIE geen probleem is.
    zelf hebben wij ook goed nieuws. vanaf 1 nov.zijn wij de uitbaaders van een restaurant in wijchen (centrum).hebben ontzettend zin in,maar er moet inderdaad een hoop geregeld worden!!!
    rond 9 november gaan we openen en zal proberen in kontakt met jullie te blijfen.
    heel veel groetjes en succes met alles,
    heike ,nico, marissa en denise
    TSCHUSS