verslag november 2006 - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu verslag november 2006 - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu

verslag november 2006

Door: marcel, cora, luck en jesse hermsen

23 November 2006 | Oostenrijk, Bad Hofgastein

Beste familie, vrienden en collega’s,

Het is al weer een week of 6 geleden sinds het laatste verslag.
De tijd gaat snel voorbij en er is inmiddels al weer het een en ander gebeurt hier bij ons in het Gasteinertal.

Om te beginnen zijn we heel druk geweest met het winterklaar maken van onze caravan.
Inmiddels is al het leidingwerk geïsoleerd, is de extra slaapkamer voor Jesse klaar en heb ik centraleverwarming aangelegd waardoor het nu in de hele caravan lekker warm is en we ook warmwater hebben. Vorige week is de verwarmingsinstallatie door een erkend bedrijf in bedrijf genomen, net op tijd want vandaag is er een aardig laagje sneeuw gevallen (ca. 5 cm in het dal) en de temperatuur zal de komende dagen tot ca. -10 zakken. We zijn helemaal klaar voor de wintersport, want vorige week hebben we de ski-uitrusting en de ski-passen gekocht.

Met ons zelf gaat het heel goed. Ondanks dat we iedereen in Nederland op de een of andere missen, redden we ons hier prima. We zijn regelmatig online met Skype en MSN zodat we live kunnen kletsen met familie en vrienden. Met Luck en Jesse gaat het heel er goed op school. Ze hebben inmiddels hun draai ook daar gevonden. Ondanks dat ze hier bakken met huiswerk krijgen en veel toetsen moeten afleggen (dus ook thuis leren) doen ze het erg goed. Er wordt ijverig huiswerk gemaakt en pa en ma leren een hoop van alle vragen die daar uit voort komen.

Intussen hebben wij wat betreft onze zoektocht niet stil gezeten. Kort nadat ik het vorige verslag had geschreven, hebben wij een bod gedaan op een pand in het centrum van Bad Hofgastein, Haus Holleis.
Dit pand staat op een prima locatie, heeft twaalf 2 pers. kamers, een ontbijtruimte en een eigenaars woning. Groot nadeel aan dit pand is dat je er zelf niet bepaald mooi woont.
Omdat dit pand, i.v.m. erfeniszaken, via een sachverwalter verkocht moest worden heeft het 5 weken geduurd voordat we antwoord kregen op ons 1e bod.
We hadden op advies van de makelaar niet te hoog ingezet, € 230.000,- omdat er nog een tweede kans zou komen om een bod te doen. Na 5 weken bleek het hoogste 1e bod € 280.000,- te zijn Omdat dit pand van binnen helemaal gerenoveerd moet worden wil je weer voldoen aan de huidige maatstaven, moet er zeker nog eens € 200.000,- geïnvesteerd worden.
Wij hebben daarom besloten geen 2e bod te doen, ook omdat er 6 geïnteresseerden waren en naar verwachting het hoogste bod over de 3 ton zou gaan.
Twee dagen geleden hoorden wij van de makelaar dat het pand voor € 315.000,- verkocht is.

Maar niet getreurd, gewoon verder zoeken. In die 5 weken dat we in afwachting waren op de uitslag van ons bod op Haus Holleis, hebben we nog wat andere opties bekeken en gevonden.
Er zijn een viertal mooie stukken bouwgrond te koop van ca. 800m2 die rond de € 100.000,- kosten. Deze grondstukken houden we in gedachte als het vinden van een goed pand te lang op zich laat wachten. Nieuwbouw is een goede optie maar heeft nu nog niet de voorkeur omdat het heel veel extra regelwerk met zich mee brengt en het dan nog eens een jaar duurt voor we kunnen starten met verhuur.

Inmiddels hebben we dan ook een nieuwe pand gevonden waar we helemaal weg van zijn en perfect past in het idyllische plaatje dat we vanaf het begin voor ogen hadden.
Het betreft een groot Landhuis tussen Bad Hofgastein en Bad Gastein en staat midden in het dal met alleen maar weilanden er om heen. De Gasteiner Ache een waterloop van ca. 9 meter breed loopt op 20 meter achter het huis. Het huis is te bereiken vanaf de hoofdweg d.m.v. een oprijlaan van ca. 250 meter land. (ik heb een foto op de site gezet)
Dit pand biedt genoeg ruimte voor het aantal bedden dat we voor ogen hebben en heeft nog heel veel ruimte voor uitbouw. Verder staat het pand op een grondstuk van ca. 11.500 m2 waardoor er ook voor een zomervakantie vele mogelijkheden zijn. We denken aan gezinnen met kleine kinderen, grotere groepen enz.
Afgelopen vrijdag hebben we een bod gedaan op dit pand en zijn nu in afwachting op de reactie van de verkoper die uiterlijk op 29 nov. moet reageren.
Als het nu mee zit weten we voor het einde van dit jaar of we onze droom verder gestalte kunnen geven. Om jullie een beetje een indruk te geven hoe het pand eruit ziet, kun je de volgende link gebruiken: http://www.lafenthaler.com/pages/details.php?objektnr=2036&typ=wohnhauser
(als klikken op deze link niet lukt, kun je hem in z’n geheel ook naar de adresbalk van je internetbrouwser kopiëren)

Tussendoor is ook de eigenaar van het pand in Dorfgastein nog langs geweest om te laten weten dat hij zijn bod met € 20.000,- heeft verlaagd. We zijn daar verder nog niet op in gegaan omdat we € 475.000,- voor dat pand op dit moment nog te veel vinden, mede omdat ook bij dit pand nog heel veel geïnvesteerd moet worden wil het aan de huidige maatstaven voldoen.
Maar het is nog niet uit beeld, je weet maar nooit hoe e.e.a. lopen kan.

Als laatste is het wellicht nog leuk om te vermelden dat we hier in het Gasteinertal goed bevriend zijn geraakt met twee Nederlandse families. Niet dat we de deur bij elkaar plat lopen, maar op de een of andere manier geeft je elkaar toch een beetje steun. Zo nu en dan even lekker in het Nederlands kletsen is toch wel erg fijn. De ene familie bestaat uit een stel van rond de 50 jaar die vorig jaar een camping in Bad Gastein hebben over genomen. Het andere stel is een jonger stel van rond de 34 jaar met twee kinderen van 4 jaar en 2 maanden die sinds juni dit jaar een pension/appartementhuis hebben gekocht in Bad Gastein.

Zo, dat was het weer voor nu. We houden jullie op de hoogte, en als het te lang duurt stuur je ons gewoon een mailtje of meld je je aan bij Skype of MSN zodat we live kunnen kletsen.

Groetjes en hopelijk tot gauw met goed nieuws.

Marcel, Cora, Luck en Jesse

• 23 November 2006 - 08:54

Corine:

Nu snap ik eindelijk wat jullie daar aan het doen zijn! Stoer en spannend! Misschien dat we jullie nog terugzien in het programma 'ik vertrek'!;)
    Heel veel succes met het vinden van een geschikt onderkomen; dat komt vast wel goed als ik het verslag zo lees. Enne als het zover is, boeken we een paar daagjes hoor!
    Hartelijke groetjes van Corine + fam.e

• 23 November 2006 - 09:00

Eliane:

Leuk weer van jullie te horen. En wat gaaf dat jullie al sneeuw hebben! Dikke pret (en helemaal als het dan lekker warm is in de caravan).
    Landhuis ziet er goed uit, spannend hoor.
    Groetjes, Eliane

• 23 November 2006 - 09:18

Linda Wamelink:

Hallo Marcel en familie!
    Wat een leuk bericht is dat, en wat gaan jullie door een spannende tijd met zn viertjes! Dat landhuis ziet er idd erg idyllisch uit, hou vast aan je droom!

Groetjes Linda

• 23 November 2006 - 09:24

Paul:

Leuk weer even geupdate te worden vanuit een wit Oostenrijk, hier is het alleen maar water wat de klok slaat, dus echt herfst. Ik begrijp uit jullie verhaal dat er naast een enorme dossis durf die jullie getoond hebben ook een enorme dossis geduld en geluk bij komt kijken en dat jullie niet de enige zijn die dit avontuur in gegaan zijn.
    Prettig he, om af en toe even hollands te praten want ik weet uit ervaring dat als je een langere periode duits moet praten je godsblij bent om even zonder na te denken een conversatie kunt beginnen.
    Lekker ook dat de kids het goed doen, want je moet dat ook altijd maar afwachten. Nou luitjes zet hem op, en zorg ervoor dat als wij naar ons huis in Hongarije gaan er in ieder geval een tussenstop gemaakt kan worden.

• 23 November 2006 - 11:31

Hans Visser:

Mooie plaatjes weer met goede berichten. Hier is het allemaal wat warmer.
    Beetje ongewoon voor de tijd van het jaar. (13 graden gem.)De Sint komt in korte broek en met zonnebril. Vandaag is het onze dag, je weet wel, en ga de verassing voor Thea omzetten naar een weekendje Londen of Parijs. Toch kom ik een keertje bij je langs/aan/binnen want het is er wel heel erg mooi. Groetjes Hans

• 23 November 2006 - 11:48

Willem Van Dalen:

Goed te horen dat het lekker loopt. Dat landhuis ziet er prachtig uit! Maar ik proef gezond geduld, het huis dat het meest bij jullie past (in alle opzichten)komt er "vanzelf" aan. Ga zo door (en geniet van de winter want jullie zijn wat dat betreft bevoorrecht).

• 23 November 2006 - 12:06

Sandra En Mario:

Hallo Allemaal,
    Zo jullie hebben niet stil gezeten! Fijn dat we weer alles mogen lezen.
    Bij ons hebben we zo wat allemaal de griep, verkouden enz. Kortom uitzieken. Veel plezier en we spreken elkaar binnenkort wel weer via de pc! Sandra

• 23 November 2006 - 14:19

Bernadette:

Hallo allemaal,

Zo te lezen gaat alles goed met jullie. Het huis ziet er mooi uit ben benieuwd of het van jullie wordt. Hier is het niets als regen regen en nog eens regen. Wisten jullie al dat ik een jack russel pup heb gekocht? Een meisje en ze heet Lana heb haar nu 12 wkn. echt een lieve meid. Veel plezier daar. Gr. Bernadette en de rest van de fam.

• 23 November 2006 - 18:43

Suzanne:

Hi Marcel,

Fijn om weer even van jullie te horen. Ik ben het helemaal met Willem eens. Gezond verstand en geduld klinkt uit jullie verhalen. Beter dan menig verhaal van Ik vertrek, waar mensen gewoon wat doen. Ik hou me nog steeds aanbevolen voor een verblijf voor misschien volgend winterseizoen? Groetjes,
    Suzanne
    P.S. We hebben je wel gemist met de SI borrel hoor!

• 23 November 2006 - 20:10

Piet En Toos:

luik dat huis waar jullie mee bezig zijn we hopen dat het toch nog gauw lukt groetjes uit groesbeek

• 24 November 2006 - 10:43

Patrick:

Hoi Allemaal,

de plaatjes zien er goed uit hoor. Dat landhuis is echt geweldig!! Ik hoop dat het jullie snel lukt iets te vinden.

Gr. Patrick

• 24 November 2006 - 12:17

Stefan & Brenda:

Wij zeggen altijd: al het goede komt langzaam. En als we zo de plaatjes zien gaat het helemaal goed komen. Het nu in verband met de dikke buik van Brenda ff wat lastig om een bakkie te komen doen. Maar je weet maar nooit in de toekomst. Veel succes !!!!!!

• 25 November 2006 - 09:27

Leo:

Hallo alemaal,het is alweer enkele weken geleden dat ik van jullie iets vernomen heb maar zo te zien gaat het daar goed.Bij ons in de tuin ligt nog geen sneeuw maar hier is het op 24Nov nog 17graden dus het gras moet nog gesneden worden,dat is minder.Hier is alles goed,Leon is onder tussen geslaagd en heeft al werk op het gemeente huis in Eindhoven als planaloog Groen.Robert doet het goed op de HTS Den Bosch.De rest is het goed.Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken wat jullie voor hadden,de aanhouder wint.Groetjes Tonny Leo

• 29 November 2006 - 09:55

Janet :

nou nou en wij maar denken dat wij hier hard werken we hebben thuis nu ook e.mail n.hermsen1@chello.nl

• 30 November 2006 - 20:27

Richard&Evelyn:

Hallo Fam Hermsen,

Via Nick gehoord dat het gelukt is met het landhuis!Proficiat en succes.
    Groetjes richard&Evelyn