hoera, het zwembad is klaar!! - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu hoera, het zwembad is klaar!! - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu

hoera, het zwembad is klaar!!

Door: marcel, cora, luck en jesse hermsen

Blijf op de hoogte en volg

31 Mei 2008 | Oostenrijk, Bad Hofgastein

Hallo lezers,

Vandaag is een prachtige dag.
Marcel maait het gras met tractortje wat vandaag geleverd is.
Het is net een klein kind wat blij is gemaakt met een nieuw speeltje.
De zon staat hoog aan de hemel, mijn schoonouders die al bijna 3 weken hier zijn,
werken hard mee om alles voor de zomer in gereedheid te brengen.

Dat betekend dat ik nu eindelijk tijd heb om weer een stukje te schrijven
voor “Fam.hermsen.waarbenjij.nu “.
Iets wat ik al weken geleden wilde doen.
Niet alleen had ik de tijd en puf er niet voor,
ook wilde ik dit pas doen als ik foto’s van het zwembad kon plaatsen.
En dat kan nu eindelijk want het zwembad is klaar.
Wat een klus…..uiteindelijk was het meer werk als we gedacht hadden,
vooral het terras was een grote uitdaging.
In Nederland waren we gewend met bepaalde producten te werken, en die kennen ze hier dan weer niet.
Geel zand voor een terras….nee, dat doen ze hier anders.
Er is veel geklaagd maar het eindresultaat deed dit al snel weer vergeten.
Kijk maar eens naar de foto’s op de site, als hier de gasten niet warm voor lopen, doen wij het!

Inmiddels hebben we ook een aantal wensen veranderd.
Mooie verhalen van de makelaar bleken toch niet waar te zijn.
Een aanbouw met 2 appartementen kunnen we op onze buik schrijven.
We wonen in groenland en mogen überhaupt van geluk spreken dat we dit
landhuis al konden kopen, daar dit normaler wijze eigenlijk alleen maar kan is als je boer bent!!We zitten volgens de gemeente al aan ons maximum wat betreft bebouwde oppervlakte.
Tja…dat zou betekenen dat we het noodzakelijke aantal appartementen niet halen.
Natuurlijk hadden we al wel nagedacht over een en ander
en een balletje opgegooid bij de gemeente over het plaatsen van chalets.
Dat mag dan weer wel want deze staan op wielen. Snap jij het? Wat is nu eigenlijk mooier? Een aanbouw of chalets? Hoe dan ook, het worden chalets.
Om te beginnen 1, die al geleverd wordt eind juni.
Al zeg ik het zelf heeft het ook zijn voordelen.
Een chalet is goedkoper, en bijna kant-en-klaar geleverd, waardoor dit ook veel werk scheelt.
Daarnaast is het een plaatje om te zien.
Ach wat…als het een succes is worden we een concurrent van Centerparcs!!
Natuurlijk heb ik een foto op de site geplaatst.

De zomer ziet er voor ons goed uit. In augustus zitten we grotendeels vol.
In juli komen we zelf 2 weken naar Nederland.
We hadden een bungalow bij meeuwsen in Mook geboekt,
deze is in inmiddels geannuleerd, omdat we via-via de beschikking hebben gekregen
over een particulier huis in Ottersum.
Ottersum!!!! Daar waar ze het lekkerste ijs van Nederland hebben….wat willen we nog meer?
Komen de kilootjes die we verloren hebben met het harde werk er tenminste ook weer aan!


Groetn uit een zonnig Oostenrijk

  • 31 Mei 2008 - 19:52

    Evert:

    Dus ik kan duikbril en snorkel meenemen in augustus

  • 16 Juni 2008 - 10:56

    Marcel S:

    Ik ben blij dat het goed gaat met jullie. Ottersum is natuurlijk geen Groesbeek....maar jullie hebben zeker genoeg van de heuvels. Wat het ijs betreft heb je gelijk. Wellicht moet ik bij jullie komen logeren om de kilotjes er af te krijgen.
    Groeten,

    Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Bad Hofgastein

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 September 2017

Het kriebelt al weer

14 Januari 2014

Een knoop doorgehakt

18 Oktober 2011

Balans na 5 jaar Oostenrijk

07 Februari 2010

ANGERHOF OP WERELDOMROEP

25 Augustus 2009

berichtje van luck

Deze foto is gemaakt zo'n 6 maanden nadat we verhuisd zijn naar Oostenrijk.

Actief sinds 22 Sept. 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 82081

Voorgaande reizen:

07 September 2006 - 07 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: