verslag okt. 2007 - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu verslag okt. 2007 - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van famhermsen - WaarBenJij.nu

verslag okt. 2007

Door: marcel, cora, luck en jesse hermsen

07 Oktober 2007 | Oostenrijk, Bad Hofgastein

Dag buitenlanders,

Weet mijn god niet hoe lang het al weer geleden is dat we een berichtje geplaatst hebben op deze site.
Een ding is zeker, hier is weer veel werk verzet.

Boven aan ons lijstje stonden de slaapkamers van de kinderen.
De afgelopen tijd zijn we steeds van kamer naar kamer verhuisd.
Maar net hoe de situatie was, sliepen we daar waar er plaats was.
In eerste instantie was het onze bedoeling eerst onze eigen woonruimte klaar te maken.
Maar toen de aanvragen kwamen, vonden we een stukje inkomen toch ook wel wenselijk.
Dat is voor even ook geen probleem, maar op een gegeven moment snak je naar een eigen plek.
Al is het alleen al dat je niet steeds je hele ”hebben en houwen” weer moet verhuizen.
Vooral voor de kinderen die hun huiswerk moeten maken, is dit al belangrijk.
De zolder was nog totaal onbenut, en daar hebben we dan ook 2 prachtige kamers gemaakt.
Het balkenwerk hebben we zoveel mogelijk in het zicht gelaten.
Het is een oud huis en dat mag je ook zien.
Het hele dak moest geïsoleerd worden, een hele klus.
Lekker met glaswol werken, voel je hem al?

Gelukkig hadden we een fantastische hulp.
De broer van Cora heeft een maand lang geholpen.
Hij is timmerman, en zonder zijn hulp was het nooit in de tijd gelukt waarin we het nu hebben gedaan.
We hadden er een maand vooruit getrokken, meer konden we ons niet veroorloven.
Dit omdat we anders met de planning in de knoop zouden komen.
Voor de kerst moeten we het laatste appartement nog realiseren.
Het lijkt gekkenwerk als je dit hoort, en zonder een strakke planning en de nodige hulp, zou het ook echt niet lukken.
Je kunt je misschien voorstellen dat we s’ avonds uitgeput op de bank zitten.

Zaterdagavond begint voor ons het weekend pas.
De gedachte dat we op zondagochtend kunnen uitslapen alleen doet ons al glimlachen.
De zondag is ons heilig.
Graag gaan we dan wandelen in de bergen.
Heerlijk… zelfs de kinderen vinden dit geweldig.
De bergen zijn fascinerend.
Hoe vaak ik mezelf niet betrap op de gedachte dat ik me gezegend voel.
Je zou hier maar wonen…..

Trouwens de zomer was geweldig.
Heel anders als de winter.
Je bent veel intensiever met de gasten bezig.
In de winter gaan ze al vroeg weg om op de latten te staan.
En s’ avonds komen ze pas weer terug.
In de zomer vertoeven ze veel rondom het landhuis.
De kinderen die spelen in de tuin, de ouders die op het terras zitten.
Echt heel gezellig.

Zo…dat was het weer.
Jullie zijn weer op de hoogte van het reilen en zeilen.

Groeten van de familie Hermsen

• 07 Oktober 2007 - 20:25

Miranda Vink-Peters:

Fijn om te horen dat het jullie goed gaat, het was vandaag een mooie zonnige dag.
    Groetjes en tot hoorns/ leess

• 07 Oktober 2007 - 20:38

Fam. Christiaans:

We kunnen jullie geluk goed voorstellen in die prachtige omgeving. Respect voor jullie inspanningen en doorzettingsvermogen. Geniet er ook van en veel geluk!!!

Groetjes....

• 07 Oktober 2007 - 21:27

David En Marielle:

Hé, wat fijn om te horen dat jullie zo gelukkig zijn in het verre Oostenrijk! Nog in Italie geweest deze zomer? Het is alweer even geleden.....Hier gaat alles zijn gangetje. Heel veel klus "plezier" en tot een volgend bericht!

Groetjes van ons allemaal

• 08 Oktober 2007 - 06:20

Charles Euwes:

Leuk om weer eens wat van jullie te horen.
    Ik vind het knap wat jullie daar laten zien, het zien er allemaal even goed uit. Heb dat ook van collega's begrepen.
    Ik lees jullie berichtjes altijd graag.
    Veel succes en al het goeds,

Charles Euwes

• 08 Oktober 2007 - 06:59

Hans Visser:

Hoe is het met de bel? Zomergasten zijn ook zeer dankbaar voor die extra aandacht. Het was een fantastische week.
    De verbouwingen gaan goed zo te zien.
    Veel geluk en succes. En neem het er zo nu en dan van en niet alleen op zondag!!
    Daar is Oostenrijk veel te mooi voor en het leven te kort.

groetjes van zomergast Hans

• 08 Oktober 2007 - 10:01

Eliane:

Het gaat daar zeker goed, want je noemt ons nu al buitenlanders..
    Klinkt toch weer erg goed allemaal en mooi dat je ook nog kan genieten van jullie dagjes uit de bergen in! Daar deed je het tenslotte allemaal voor, toch?!
    Als ik dan hier achter mijn pc-tje zit ben ik toch ook wel stikjaloers als ik jullie berichtje lees, want ook al is het hard werken je weet waar je het voor doet! geniet ervan!

• 08 Oktober 2007 - 14:58

Jan En Nicole:

Knap hoor wat jullie daar allemaal doen. Ik snap wel dat Luck en Jesse een eigen plekje willen intussen. Geniet er lekker van en niet alleen maar werken want jullie gingen erheen om meer van elkaar te genieten, Vergeet dat niet!!

• 08 Oktober 2007 - 16:36

Marleen:

We kunnen niet wachten en tellen echt af tot de herfstvakantie!
    Tot gauw!

• 09 Oktober 2007 - 11:13

Niels:

Sieht gut aus Marcel!! Mooi dat jullie het nog zo goed naar de zin hebben.

• 17 Oktober 2007 - 15:18

Ed En Marjolein.:

Nogmaals bedankt voor jullie fijne onthaal en ontmoeting op jullie zo mooie en naar jullie wensen mogelijke gemaakte stulpje "Oostenrijk".We hebben genoten van jullie verhalen en anthousiasme.
    Zijn jammergenoeg heel druk geweest met de afwikkeling van de inbraak kantoor en prive. En kunnen nu ons weer gaan orienteren op ons doel "Oosternrijk".
    Mail gauw op jullie site.

De hartelijke groeten vanuit Arnhem, Holland.

• 15 November 2007 - 14:44

Claudia Van Kesteren:

Hallo familie,

Vanuit het Arnhemse een berichtje van een oud-collega van SI. Via Marije ontving ik jullie adres en heb met veel plezier jullie site gelezen en bekeken. Ik ben ook erg benieuwd naar de huidige stand van zaken. Hebben jullie ook nog een website voor jullie activiteiten?

Groetjes,
    Claudia van Kesteren